Veilige onderwerpen

Dikwijls wil ik een post starten, en denk ik : wat als X dit leest ? 
"X" verandert naargelang het onderwerp ; dat kan mijn buurvrouw zijn, mijn moeder, mijn collega, vriendin,... Noem maar op.
Het feit is dat ik altijd de indruk heb om niet teveel te moeten blootleggen van wat er in mijn diepste omgaat. Want nadien staat het zwart op wit, gaat het zich verspreiden en kan het onder ogen komen van mensen met wie ik niets wil delen.
Anderzijds ( er is altijd een anderzijds ) wil ik toch een beetje ventileren, en mijn gedachten ordenen, en ook publiceren, delen.
Dus wordt dit een oefening in balans zoeken, tussen wat privé blijft en wat gedeeld kan worden.



Ik ga straks naar de bib.
Er wacht daar een bestelling op me van een vijftal belangrijke boeken.
Daarover in de komende weken meer.

Ik ga ook mijn bestelling ophalen bij Delhaize, waar ik mijn boodschappen online doe.
Ik haat boodschappen doen in de supermarkt, daarmee dat ik mijn boodschappen op deze manier doe.
Tenminste, als ik mijn spulletjes niet kan kopen bij de lokale handelaars.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Bruno Mars

Geen referentiedag

Neenee het is geen schrijffout