Geen referentiedag

Aangezien mijn vorige post al dateert van vorig jaar, snel een nieuwe !

Dit is de eerste dag van 2020, en hopelijk geen referentie voor de komende dagen.
Het weer : mistig en ijzig koud!
De kippetjes hadden het ook koud, ik ben zeker dat ik er eentje hoorde niezen.
Rond half vijf kwamen ze al vanzelf hun ren in toen ik hun eten en drinken ging verversen.
Daar blijven ze tot morgenvroeg, veilig opgesloten.
Ook al kunnen ze soms met mijn voeten spelen en noem ik ze dan Les Truttes toch mag ik er niet aan denken dat er een vos of een egel in hun buurt zou kunnen komen.

Dit zijn ze niet, maar het had gekund : 2 druppels water

Door dit gure weer heb ik wat tijd gespendeerd met reisbestemmingen zoeken op het internet.
Niets exotisch, wel een mooie streek in Frankrijk verkend : regio Occitanië en meer bepaald departement Tarn-et-Garonne. Misschien kan ik er deze zomer eens naartoe rijden, met wat familie of vrienden. Het deed alleszins plezier om virtueel in de streek te vertoeven.
Ik vond er een prachtige gîte voor een redelijke prijs, maar de site functioneert niet : als ik op Verzenden klik, gebeurt er niets. Typisch Frans.
Ik laat de site dus even open staan, en wacht af of ik antwoord krijg.
De andere optie is bellen, maar Fransen begrijpen moeilijker mijn Belgisch accent, vooral de Fransen uit het zuiden.

Dit is het ook niet, maar je ziet wat ik bedoel


Sedert een tijdje hoor ik veel van mensen die logies boeken en dan blijken te hebben betaald voor een vakantiehuis dat niet bestaat. Dus dit indachtig checkte ik mijn eerste vondsten deze namiddag ook maar direct op google maps. En misschien ben ik ook op een fake vakantieverblijf gestuit ; het eerste dat ik wou checken vond ik namelijk niet terug op google maps. Dus heb ik het omgekeerd gedaan : ik heb de regio meteen in google maps geopend en ben vandaaruit vertrokken om een leuk adresje te zoeken.
Nu, ik ga niet over 1 nacht ijs. Wie weet vertrek ik helemaal niet op vakantie deze zomer.
Blijf ik hier om in de tuin te werken.
Of een opleiding of seminarie te volgen.
Of ga ik gewoon naar kantoor tijdens juli en augustus.
Alles kan.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Bruno Mars

Neenee het is geen schrijffout